VOORWOORD 2012 Net als vorig jaar, wordt hier geopend met de katoenprijs. Eind 2010 werd nog verwacht dat de prijs voor deze belangrijke grondstof op korte termijn zou gaan stabiliseren, helaas bleek dat niet het geval te zijn. Op de wereld markt bereikte de katoenprijs haar absolute hoogste punt medio maart. De gevolgen waren vooral te merken aan een starre markt voor de wederverkopers en risicovolle beslissingen voor de bulkproducenten. Nu kunnen we wel zeggen dat de stabiliteit terug is, maar ijlen de gevolgen nog lang na voor de voorraadhoudende producenten. In 2012 is het bovenstaande terug te vinden in een gemiddeld lager prijsniveau dan 2011. Naast economisch nieuws, is er natuurlijk ook volop aandacht voor nieuwe ontwikkelingen bij de diverse merken. De rots in de branding in roerige tijden breidt de T-shirt lijn uit met een paar kleuren die erg veel gevraagd zijn en op hooded sweat gebied wordt de best deal style geïntroduceerd. Meest opvallende: Best Deal Hooded Sweat ‘Amsterdam’ een uitvoering in het zwart met een rood contrast. Komt met een hele nieuwe hemden collectie, deze complete lijn combineert de moderne eisen van deze tijd met een scherpe prijsstelling. Het eind resultaat is een hemd dat zowel zakelijk als privé gedragen kan worden en niet te onderscheiden is van hetgeen in de retail markt wordt aangeboden. Tevens komt B&C met de ‘Rebel’ collection, hiermee wordt een heel nieuw segment aangeboord, reden genoeg om er eens goed naar te kijken. Brengt dit jaar een nieuwe Lady Fit hooded sweat, restyled en dus weer helemaal actueel. Het grote nieuws van Fruit zit vooral op de achtergrond. Dit merk is helemaal klaar voor de toekomst door aanzienlijke investeringen op productie technisch gebied. De markt zal daar in 2012 en volgende jaren de resultaten gepresenteerd krijgen. Na de gigantische uitbreiding van het productpallet in 2011, maakt Sol’s even een pas op de plaats. Bestaande lijnen worden getuned en hier en daar wordt er een tactische aanvulling gedaan om dit merk nog attractiever te maken. Heeft een paar tactische wijzigingen doorgevoerd in het shirt gamma, zowel de dames als de heren uitvoeringen zijn compleet gemaakt. Voor het overige consolideert Russell vooral en zit het ‘grote nieuws ‘ vooral in het sport merk dat hierna aan bod komt. Russell lanceert het van oorsprong Amerikaanse sportmerk Spalding op de Europese markt. Spalding is al sinds 1876 een begrip en vooral bekend als boegbeeld van de NBA, maar ook en vaste waarde in de tennis- en golf sport en natuurlijk de atletiek. Speciaal voor de Europese markt komt Spalding met een uitgekiende lijn voor zowel dames, heren als de junioren. Naast de Endurance en Baselayers duursporten heeft Spalding ook de One Team collectie. De sleutel woorden zijn hoogwaardige textiel die goed valt te bedrukken en uitstekend past. Het merk voor wie eens wat anders wil, ethisch en een zeer eigen identiteit. In de volle breedte is deze bijzondere lijn gecompleteerd, zowel bij de Babies & kids als voor de dames en de heren collecties. Te veel om op te noemen dus een directe aanleiding om deze collectie eens goed te bekijken. Voor velen al een goede bekende en dit merk werd in 2011 ook al gevoerd maar stond nog niet in de PromoGuide. De vraag naar en aandacht voor dit merk was de directe aanleiding om het op te nemen voor 2012. Soms komt een aanvulling van een gamma uit een onverwachte richting, maar de steeds meer aanwezige collectie ‘workwear’ van de diverse merken, vroegen gewoon om veiligheidsschoenen. Gecertificeerde werkschoenen met een eigen identiteit, deze nieuwe collectie bevat drie merken. Red Brick is de bekendste, een complete werkschoen met een retro uitstraling, kleurrijk en trendy en in vele modellen en maten verkrijgbaar. Grisport is een wat meer klassieke werkschoen met een oerdegelijke en robuuste uitstraling. 2W4 (To Work For) is een modieuze werkschoen, speciaal voor de dames ontworpen, een lichte en luxe uitstraling en deze schoen voldoet ook nog eens aan alle normeringen. 1 Pagina 2

Pagina 4

Voor gidsen, online spaarprogramma en maandbladen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw publicaties.

Promoguide 2012


You need flash player to view this online publication